Vokiečiai padirbėjo iš peties: įspūdingų parametrų elektrinis „Mercedes-Benz CLA“ – jau Lietuvoje

Įspūdinga įkrovimo sparta, daugiau kaip 700 kilometrų siekiantis nuvažiuojamas atstumas be sustojimo, integruoti net dviejų konkuruojančių dirbtinių intelektų įrankiai ir milžiniško pločio superekranas – visa tai viename naujame elektromobilyje, kuris jau prieinamas ir Lietuvos vairuotojams. Į oficialiąją atstovybę atgabentas pirmasis naujos kartos „Mercedes-Benz CLA 250+“, kurį gali išbandyti visi norintys, užsiregistravę bandomajam važiavimui.
Žingsnis į aukštesnį etapą
Šio modelio svarbą gamintojui sunku pervertinti. Pristatydami naujieną vokiečiai pabrėžė, kad tai – itin svarbus žingsnis bendrovės elektrifikacijos strategijoje. CLA pasižymi technologiniu šuoliu ne tik elektrinės pavaros, bet ir ryšio, komforto, išmaniųjų pagalbinių sistemų bei saugumo srityse. Tai leidžia dar kartą kilstelėti viso „premium“ segmento kartelę.
Įdomu ir tai, kad „Mercedes-Benz“ naujuoju modeliu nesiekia smarkiai paploninti vairuotojų piniginių. Lietuvoje siūlomos specialios sąlygos užsisakyti galingesnę „CLA 250+“ versiją su 272 kW galios elektros motorais ir 85 kWh talpos baterija už 49 990 eurų.

Mūsų šalyje įmonės, įsigyjančios elektrinę transporto priemonę, kurios kaina neviršija 50 000 eurų, gali pretenduoti į 4 000 eurų APVA subsidiją bei atskaityti PVM, o fiziniai asmenys – į 5000 Eur subsidiją. Taip įmonėms elektromobilio kaina sumažėja iki kiek daugiau nei 37 000 eurų, o tai jau artėja prie vidaus degimo varikliais varomų modelių kainų segmento.
Tačiau naujosios kartos elektrinis Štutgarto meistrų kūrinys siūlo kur kas daugiau nei šiuolaikiniai benzininiai ar dyzeliniai automobiliai.
Visiškai naujas automobilis
Ir tuo įsitikinti nesunku, panagrinėjus naujojo modelio charakteristikas. Trečiosios kartos CLA – visiškai naujai sukurtas automobilis, iš pirmtako paveldėjęs tik pavadinimą. Jis gaminamas ant modernios „Mercedes-Benz“ modulinės MMA platformos, suteikusios daugiau erdvės, komforto ir technologinių galimybių. Automobilio ilgis siekia 4,72 m, plotis – 1,85 m, o ratų bazė išaugo iki 2,79 m, todėl salone atsirado dar daugiau erdvės.
Praktiškumas taip pat pagerėjo: galinėje dalyje – 405 litrų talpos bagažinė, priekyje – net 101 litro tūrio bagažo erdvė (angl. frunk). Tai pirmas kartas per 90 metų, kai „Mercedes-Benz“ keleiviniame automobilyje vėl pasiūlė priekinę bagažinę.

„CLA 250+“ su 200 kW (335 Nm) galios elektros motoru gali būti komplektuojamas su 85 kWh talpos baterija, leidžiančia viena įkrova nuvažiuoti iki 792 km pagal WLTP metodiką. Tokį rezultatą padėjo pasiekti 800 voltų elektros sistema, itin aerodinamiškas kėbulas (Cd 0,21), energijos regeneraciją optimizuojanti MB.OS operacinė sistema bei naujoviška dviejų greičių transmisija. Vėliau pirkėjams bus pasiūlytos ir versijos su 58 kWh baterija.
Išmanioji energijos regeneracijos funkcija automatiškai reaguoja į transporto srautą: užfiksavusi priekyje esantį automobilį, sistema gali įjungti regeneracinį stabdymą be vairuotojo įsikišimo. Ji taip pat pristabdo automobilį artėjant prie žiedinės sankryžos ar staigesnio posūkio.
Sparčiojo įkrovimo stotelėse CLA gali būti įkraunamas net iki 320 kW galia – vos per 10 minučių baterija pasipildo energijos, pakankamos 300 km kelionei. Atsižvelgiant į greitojo įkrovimo tinklo plėtrą Baltijos šalyse, tokio elektromobilio mobilumas tampa praktiškai neribojamas. Žiemą didelį našumą užtikrina pirmą kartą gamintojo pristatytas oras–oras principu veikiantis šilumos siurblys, sunaudojantis trečdaliu mažiau energijos nei įprastos sistemos.
Nepriklausomų bandymų duomenimis, realiomis sąlygomis „CLA 250+“ energijos sąnaudos siekia vos apie 14 kWh/100 km, o tai leidžia itin aukštai užkelti kartelę visam segmentui.

Iš Talino į Vilnių naujuoju CLA modeliu atvažiavęs „Veho Lietuva“ Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovas Marius Žielys atskleidė, kad per 7,5 val. užtrukusią 606 kilometrų kelionę įkrovimui teskyrė 6 min. ir mūsų šalies sostinę pasiekė su 14 proc. baterijos likučiu. Vidutinės kelionės sąnaudos siekė 14,3 kWh/100 km.
„Jau atvykus į Vilnių baterijos atsargas pavyko papildyti nuo 14 iki 62 proc. per 11 minučių. Iš pradžių įkrovimo sparta siekė 300 kW ir tik vėliau sumažėjo iki 153 kW. Per tą laiką pavyko įkrauti apie 44 kWh, kas leistų nuvažiuoti dar 200 kilometrų greitkeliu arba virš 300 kilometrų užmiesčio keliais“, – pažymėjo M. Žielys.
Aukštųjų technologijų salonas
Salone akį traukia papildomai pasirenkamas pramogų ir informacijos sistemos MBUX superekranas – trijų ekranų sistema po bendru stiklo paviršiumi, veikianti su „Unity“ grafikos varikliu. Technologijų mėgėjus turėtų sužavėti tai, kad naujoji MB.OS operacinė sistema integruoja tiek „Google“, tiek „Microsoft“ dirbtinio intelekto įrankius – tai pirmasis modelis, turintis du DI asistentus.
CLA turi didelio našumo vandeniu aušinamą centrinį kompiuterį, prijungtą prie „Mercedes-Benz“ debesijos, kuris leidžia nuolat atnaujinti programinę įrangą belaidžiu būdu. Pirmą kartą tokiu būdu atnaujinamos ne tik informacijos ir pramogų, bet ir pagalbinės vairavimo sistemos. Tai reiškia, kad CLA išliks modernus daugybę metų – kaip išmanusis telefonas, reguliariai gaunantis programinės įrangos naujinius.
Be daugybės aktyvių saugumo technologijų, šiame modelyje pirmą kartą segmente įdiegta centrinė oro pagalvė tarp vairuotojo ir keleivio – sprendimas, iki šiol naudotas tik S klasės „Mercedes-Benz“.

Daugiau versijų – jau netrukus
Gamintojas patvirtino, kad metų pabaigoje pasiūloje atsiras ir daugiau CLA versijų, tarp jų – su hibridine 48 voltų technologijos galios sistema, turėsiančia į transmisiją integruotą elektros motorą. Modulinė architektūra užtikrina maksimalų pavarų ir gamybos lankstumą, todėl bus siūloma trys hibridinių CLA galios lygiai.
Hibridiniai automobiliai bus gaminami tiek su priekinių ratų pavara, tiek su visų varančiųjų ratų sistema 4MATIC. Elektrinė CLA versija bus siūloma su galinių arba visų varančiųjų ratų pavara. Taip pat bus siūlomas ir modelis universaliu kėbulu „Shooting Brake“.