Seni automobiliai, parduodami Lietuvoje ir kaimynystėje: nuo 1898 m. pagaminto „Holsman” iki Ferdinando Porsche kūrinio

Pirmas pasaulyje automobilis su vidaus degimo varikliu, turintis atbulinės eigos pavarą ir pagamintas Čikagoje – toks yra išskirtiniausias senas automobilis „Holsman”, šiuo metu parduodamas Lietuvoje. Be jo, yra ir kitų modelių, tokių kaip „Mercedes”, „Bentley”, kurių kaina siekia dešimtis tūkstančių eurų. Estijos bendrovės „RIA.com Marketplaces” analitikai atrinko po penkis senus išskirtinius automobilius, parduodamus interneto portaluose Baltijos šalyse, Baltarusijoje ir Ukrainoje.

 

Lietuvoje – 122 m. senumo automobilis

Lietuvoje pagal išskirtinių senų automobilių brangumą pirmauja „Holsman” – tai pirmas pasaulyje automobilis su vidaus degimo varikliu, kuris turi atbulinės eigos pavarą. Čikagoje 1898 m. pagaminto automobilio kaina dabar siekia 53 tūkst. Eur, jame – tik dvi sėdimos vietos.

Antroje vietoje atsidūrė 1958 m. bendrovės „General Motors” padalinio „Oldsmobile” pagamintas „Oldsmobile 88″. Automobilis turi 6,1 l darbinio tūrio benzininį variklį ir automatinę pavarų dėžę. Kaina – 25 tūkst. eurų.

Trečias išskirtinis automobilis – tai 1956 m. Didžiojoje Britanijoje pagamintas „Bentley S1″. Liukso klasės automobilis turi 4,5 litro darbinio tūrio variklį ir automatinę pavarų dėžę. Jo kaina – 21 500 eurų.

Ketvirtą ir penktą vietas dalijasi du 19 tūkst. eurų vertės automobiliai. Vienas jų – tai 1966 m. Vokietijoje pagamintas vyšninis „Mercedes-Benz 190″, turintis 1,9 l darbinio tūrio variklį. Tiek pat kainuoja 1967 m. raudonas „Volvo 1800S”. Tai kupė su 1,8 litro darbinio tūrio varikliu. Automobilis ir kėbulas atstatyti apytikriai prieš 13 metų.

Estijoje – brangiausi išskirtiniai seni automobiliai

Estijoje seni automobiliai – brangiausi iš lyginamų šalių. Čia pirmauja pilkas „Porsche 911 Targa 2.7″, nuo konvejerio nuriedėjęs 1974-aisiais. Per 46 metus automobilis nuvažiavo kiek daugiau nei 13 tūkst. km ir priklausė tik dviem savininkams Vokietijoje ir Suomijoje. Jo kaina – 195 tūkst. eurų.

Antras išskirtinis atomobilis – „Mercedes-Benz 230 SL Pagoda 2.3″. Pagamintas 1966 m., su automatine pavarų dėže, mėlyno perlamutro spalvos. Kaina – 96 tūkst. eurų.

Trečioje vietoje atsiduria „AC Cobra Everett morrison cobra 7.0″ 1967 m. kabrioletas. Turi 7 litrų variklį V8. Mėlyno perlamutro spalvos. Iki 100 km/val. įsibėgėja per 3 sekundes. Kaina – 76,5 tūkst. eurų.

Ketvirtoje vietoje – TSRS gaminto automobilio eksportinis modelis „GAZ 21 2.4″. Juodas, pagamintas 1966 m., turi 2,4 litro darbinio tūrio variklį. Visiškai restauruotas. Kaina – 49 tūkst. eurų.

Paskutinis penketuke – 1973 m. „Dodge Charger Supercharged 7.2 V8 Big Block”. Juodos spalvos kupė su užpakaliniais varančiaisiais ratais ir automatine pavarų dėže, turi 7,2 l tūrio V8 variklį. Parduodamas už 75 tūkst. eurų.

Latvijoje – tarybinis išskirtinis „GAZ”

Latvijoje pirmauja TSRS Gorkio automobilių gamykloje 1977 m. pagaminta „GAZ-14 „Čaika”. Reprezentacinės klasės automobilis turi automatinę pavarų dėžę ir 5,5 litro darbinio tūrio variklį. Kaina – 50 tūkst. eurų. Verta paminėti, kad iš viso buvo pagaminta tik 1100 tokių automobilių.

Antroje vietoje atsiduria pirmos kartos G klasės visureigis „Mercedes G300″, pagamintas 1979 m. Visiškai restauruotas, pakeisti agregatai ir mazgai. Turi 3 litrų darbinio tūrio dyzelinį variklį. Kaina – 27 900 eurų.

Trečias – 1974 m. pagamintas žalio perlamutro kabrioletas „Mercedes SL450″. Perdažytas kėbulas, sumontuotas naujas stogas, naujas odinis salonas. Variklio tūris – 4,5 litro. Kaina – 20 tūkst. eurų.

Ketvirtą vietą užima prabangus juodas „Ford Motor” automobilis „Lincoln Mark 3″. 1969 m. gamybos, turi 7,5 litro darbinio tūrio variklį, atvežtas iš JAV. Su chromuotais bamperiais ir nauju stogu. Kaina – 17 500 eurų.

Paskutinis penketuke – 1978 m. juodos spalvos kupė „Chevrolet Camaro”. Variklio tūris – 5,9 litro. Kaina – 15 tūkst. eurų.

Baltarusijoje – Ferdinando Porsche kūrinys

Baltarusijoje įspūdingiausias senas automobilis yra 1977 m. pagamintas „Lincoln Continental Mark V”. Šis „Personal Luxury” klasės ir riboto dizaino„Cartier” leidimo automobilis turi 7,5 litro tūrio variklį. Iš viso pasaulyje yra apie 50 „Mark V” automobilių su kabrioleto kėbulu. Šio kaina – 58 tūkst. eurų.

Antroje vietoje – Ferdinando Porsche 1933 m. sukonstruotas „Wanderer W22 L6″. Automobilis turi 2,4 litro darbinio tūrio benzininį variklį. Kaina – 42 tūkst. eurų.

Trečias – rudas „GAZ M-20 Pobeda”, pagamintas 1955 m. ir turintis 2,1 litro darbinio tūrio benzininį variklį. Automobilio kaina – 22 800 eurų.

Ketvirtą vietą užima prieškariu (1938 m.) pagamintas „Opel Super-6″, turintis 3 litrų darbinio tūrio variklį. Automobilio kaina – 10 500 eurų.

Penketuke paskutinę vietą užima tarybinės automobilių pramonės klasika „GAZ 24″. Pagamintas 1978 m., turi 2,4 litro darbinio tūrio variklį. Automobilio kaina – 11 400 eurų.

Ukrainoje – Venesuelos prezidentui priklausęs „Mercedes”

Ukrainoje brangiausias išskirtinis senas automobilis atsieina 126 tūkst. eurų. Tai JAV 1959 m. pagamintas „Cadillac Fleetwood Topr”. Mėlyno perlamutro automobilis turi 6,4 litro darbinio tūrio variklį, automatinę pavarų dėžę.

Antroje vietoje – „GAZ 12″, pirmas serijinės gamybos reprezentacinės klasės automobilis, pagamintas Gorkio automobilių gamykloje 1954 m. Jį parduoda privatus kolekcininkas už 109 tūkst. eurų, automobilio rida vos 1 000 km.

Trečioje vietoje – 1941 m. „Mercedes-Benz Maybach S 600″, kurio ilgis siekia 6,2 metro. Su 2,5 litro darbinio tūrio benzininiu varikliu. Kaina – 101 tūkst. eurų.

Toliau seka 1967 m. pagamintas verslo klasės baltas sedanas „Jaguar Mark MK2″. Turi 2,4 litro darbinio tūrio benzininį variklį. Kaina – 46 tūkst. eurų.

Paskutinis, bet ne mažiau įspūdingas – „Mercedes-Benz A 220″, pagamintas 1956 m. Šis automobilis turi išskirtinę istoriją: iki 1978 m. jis priklausė Venesuelos prezidentui. Kaina – 56 tūkst. eurų.