Renkamės prestižinės klasės didelį sedaną arba universalą – TOP 5 anot Lietuvos vairuotojų

Pirkdami prestižinės klasės didelį sedaną arba universalą, neišvengiamai susiduriame su trimis vokiškais modeliais Audi A6, penktos serijos BMW ir E klasės Mercedes-Benz, taip pat jiems artimais Lexus GS, Volvo S90/V90 ir Jaguar XF modeliais. Kaip susigaudyti, kuris iš šių automobilių jums tinkamiausias, kurio savybės labiausiai atitinka jūsų poreikius ir kuris suteikia geriausią kainos ir kokybės santykį?

Į šiuos klausimus atsakysime remdamiesi Lietuvos vairuotojų patirtimi, išskirdami jų įvardintus pagrindinius šių automobilių privalumus ir trūkumus. Mes išanalizavome penkių geriausiai šioje klasėje vertinamų automobilių savininkų įvertinimus, esančius atsiliepimų svetainėje Autoasas.lt ir pateikėme jums santrumpą. Kadangi Lietuvoje įregistruojamų automobilių amžiaus vidurkis yra 10 metų, tad vertinsime panašaus senumo modelius.

5 vieta su 4.2 balo įvertinimu – penktos serijos BMW (F10/F11)

bmw-5-klase-2010-2016

Gamintas nuo 2010 iki 2016 metų
Kėbulai: sedanas ir universalas
Varikliai: benzinas 3.0 – 4.4 litro, dyzelinas 2.0 – 3.0 litro
Šiuo metu kaina siekia nuo 6000 Eur iki 16 000 Eur

Savininkai išskiria šiuos pagrindinius F10/F11 BMW privalumus: kokybiškas interjeras, labai patogios sėdynės, puiki garso izoliacija. Puikus vairo mechanizmas ir pakaba – automobilis tikslus, stabilus, gerai laikosi posūkiuose. Pasiteisinusi elegantiška ir solidi išvaizda, ypač su M paketu. Geras galios ir sąnaudų balansas: 520d galios pakanka kasdieniam naudojimui, o suvartoja tik 4.5–8 l/100 km degalų, tuo tarpu 535d/550i itin galingi ir dinamiški modeliai, traukia net esant žemoms apsukoms. 8 pavarų automatinė dėžė dirba sklandžiai ir ekonomiškai. Gerai vertinama visų varomųjų ratų sistema xDrive. Didelė bagažinė, universalas praktiškas šeimos poreikiams.

Savininkai taip pat išskyrė šiuos pagrindinius trūkumus: variklio grandinės problema, ypač 2.0d N47 variklyje. Kadangi grandinė stovi variklio gale – sunkus priėjimas. Dažnai keičiama tarp 200–300 tūkstančių km, keitimas brangus – kainuoja apie 1000–1300 Eur. Originalios dalys brangios, neoriginalios dažnai sukelia problemų, ypač važiuoklėje ir pusašiuose. Remonto darbai sudėtingi, kai kur sunku prieiti prie komponentų. Dėl automobilio svorio ir pakabos konstrukcijos dažnai reikia keisti šarnyrus, pagalves, amortizatorius. Pneumatinė pakaba – labai komfortiška, bet brangi remontui. Neretai pasitaiko sugedusių rankenėlių, spidometrų, valdymo blokų. Brangios ir kitos detalės, pvz. žibintai, multimedijos valdikliai. Dažnai vagiamos tokios detalės kaip vairai, ekranai, žibintai, spidometrai. Benzininiai varikliai suvartoja daug kuro – mieste 12–16 l/100 km, net ir dyzeliniai mieste gali viršyti 10 l.  Nepaisant matmenų, vietos suaugusiems gale gali būti mažoka.

4 vieta su 4.4 balo įvertinimu – Audi A6 (C7)

audi-a6-2011-201

Gamintas nuo 2011 iki 2018 metų
Kėbulai: sedanas ir universalas
Varikliai: benzinas 2.8 – 3.0 litro, dyzelinas 2.0 – 3.0 litro
Šiuo metu kaina siekia nuo 6000 Eur iki 25 000 Eur

Privalumai: tiek 2.0, tiek 3.0 TFSI benzininiai varikliai suteikia gerą dinamiką ir puikų įsibėgėjimą. Net 2.0 TDI 130 kW versija užtikrina pakankamą dinamiką kasdieniam naudojimui. Atnaujintas 2.0 TFSI variklis ir 3.0 TFSI laikomi labai patikimais, ekonomiškais ir nereikalaujančiais daug priežiūros varikliais. Grandinės pakeitimas pigesnis nei dyzelinių variklių. Puikus 2.0 TDI variklio ekonomiškumas – sąnaudos užmiestyje tik 5 l/100 km, mieste – 6,2–7,5 l/100 km. 3.0 TDI taip pat ekonomiškas – 6,5–8 l/100 km atsižvelgiant į galingumą. Puikus kelioninis automobilis, patogus tiek mieste, tiek ilgoms kelionėms. Gera salono erdvė, didelė bagažinė, aukštos kokybės medžiagos. Quattro sistema užtikrina stabilumą bet kokiomis oro sąlygomis. Geras valdymas tiek su paprasta, tiek su sportine važiuokle.

Trūkumai: “S-tronic” 7 bėgių transmisijos problemos, dažnai minimas brangus remontas ~2000–2500 Eur. Kai kuriais atvejais tenka keisti visą dėžę. Brangi 3.0 TDI variklio priežiūra – grandinės esančios variklio gale keitimas kainuoja nuo 1000 iki 1500 Eur. Dažnas kuro sistemos, škyvų, tarpinių remontas. Būtina keisti tepalus greičių dėžėje, brangios originalios dalys ir serviso paslaugos. Didelės benzininių variklių kuro sąnaudos – 3.0 TFSI mieste sunaudoja 14–16 l/100 km, 2.0 TFSI – 10–12 l/100 km. Net važiuojant užmiestyje ekonomiškai – sunaudoja apie 8–9 l. Bazinės versijos neturi daugelio komforto funkcijų, daug automobilių atkeliauja iš Vokietijos įmonių su didelėmis ridomis. Kietoka važiuoklė, ypač su įprasta važiuokle ir dideliais ratais.

3 vieta su 4.5 balo įvertinimu – Volvo S90/V90

volvo-v90-2016
jaguar-xf-2015-2024

Gaminamas nuo 2016 metų
Kėbulai: sedanas ir universalas
Varikliai: benzinas 2.0 litro, dyzelinas 2.0 litro, benzinas/elektra 2.0 litro
Šiuo metu kaina siekia nuo 8000 Eur iki 60 000 Eur

Privalumai: aukščiausios klasės apdailos medžiagos, ergonomiškas, stilingas ir labai tylus salonas puikiai izoliuotas nuo išorinių garsų. Idealus ilgesnėms kelionėms: patogus interjeras, komfortiškos sėdynės, geras matomumas ir mažai varginantis vairavimas. Ekonomiškas ilgose kelionėse – greitkelyje pilnai pakrautas automobilis sunaudoja tik apie 5,1 l/100 km. Patikima AWD sistema – geras stabilumas tiek žiemą, tiek blogesnėmis kelio sąlygomis. Išskirtinė, solidi automobilio išvaizda.

“Trūkumai: būdingos “vaikiškos ligos“ ir kokybės problemos – galinių durelių spynelių užšalimas, galinių žibintų nesandarumas, EGR vamzdžio trūkinėjimas, variklio tarpinės pratekėjimas – dažni pasitaikantys atvejai. “Aisin” Pavarų dėžės trūkumai – veikia lėtai, netolygiai, atsilieka nuo konkurentų tokių kaip DSG, ZF, 9G. Skirta ribotam sukimo momentui, todėl nėra 6 cilindrų variklio galimybės. Ne toks ekonomiškas kokio galima tikėtis iš hibridinio variklio – žiemą arba trumpais atstumais sunaudoja apie 11 l/100 km. Automobilis nėra manevringas, labiau orientuotas į ramius vairuotojus, ne į dinamikos mėgėjus. Erdvės trūkumas gale kur komfortiškai telpa tik du žmonės. Nuolaidus universalo bagažinės dangtis mažina naudingą krovinių erdvę, mažesnis praktiškumas nei pas Škoda Superb“, – apibendrina atsiliepimų ir skelbimų svetainės Autoasas.lt automobilių analitikas Nerijus Paketūras.

2 vieta su 4.5 balo įvertinimu – E klasės Mercedes-Benz (W212)

mercedes-benz-e-klase-2009

Gamintas nuo 2009 iki 2017 metų
Kėbulai: sedanas, universalas, kupė ir kabrioletas
Varikliai: benzinas 1.8 – 5.4 litro, dyzelinas 2.1 – 3.0 litro
Šiuo metu kaina siekia nuo 4000 Eur iki 17 000 Eur

Privalumai: tinkamai prižiūrimas šis Mercedes tarnauja gerai ir ilgai. Patogus, solidus, tinka tiek kasdienai, tiek ilgesnėms kelionėms. Geras kainos ir kokybės santykis, ypač lyginant su 5 serijos BMW. Didelis variklių pasirinkimas, 150 kW versija – optimalus variantas, geras dinamikos ir kuro sąnaudų balansas. Dyzelinių variklių vidutinės sąnaudos – apie 8 l/100 km, kas labai geras rezultatas šios klasės automobiliui. Vertinamas už klasikinį kėbulo dizainą.

Trūkumai: brangi priežiūra, kai kurie darbai brangūs dėl sudėtingo prieinamumo prie variklio komponentų, gali tekti keisti vairo užraktą (~1100 Eur), įsiurbimo kolektorių (~1000 Eur). Nors detalės nėra labai brangios, darbų kaina sudaro beveik 50 % visos remonto sumos. Nuo konkurentų atsilieka valdymo srityje, salonas atrodo konservatyvus ir pasenęs. Labai daug automobilių turi suklastotą ridą – būtina ją patikrinti prieš perkant.

1 vieta su 4.7 balo įvertinimu – Lexus GS (L10)

lexus-gs-2012-2020

Gamintas nuo 2012 iki 2020 metų
Kėbulai: sedanas
Varikliai: benzinas 2.5 – 3.5 litro, benzinas/elektra 2.5 – 3.5 litro
Šiuo metu kaina siekia nuo 12 000 Eur iki 22 000 Eur

Privalumai: vienas dažniausiai kartojamų epitetų – automobilis itin patikimas. Net ir su didele rida, savininkai nenurodo jokių rimtesnių gedimų. Ypač tylus salonas, net važiuojant greitkeliu. Komfortiška pakaba – minkšta, bet pakankamai stabiliai valdoma. Ergonomiškas salonas su gera apdaila ir aukštos kokybės medžiagomis. “Mark Levinson” aparatūra yra viena geriausių rinkoje. 450h versijos 3.5 l V6 varikliai kartu su hibridine sistema suteikia didelę galią ir gerą pagreitį. Tuo pačiu gali pasiekti net iki 5 l/100 km ekonomiškumą užmiestyje. Net ir įprasti V6 benzininiai modeliai vidutiniškai sunaudoja apie 11–12,5 l/100 km, kas yra neblogas rezultatas. Automobilio dizainas ir sportiškas, ir solidus, išsiskiria iš kitų. Gerai išlaiko vertę – ji krenta mažiau nei kitų konkurentų.

Trūkumai: navigacijos sistema atgyvenusi, valdymas sudėtingas, atnaujinimai – brangūs. Kompiuterio pelės tipo “džoistiko” valdymas daugeliui atrodo nepatogus. Trūksta kai kurių modernių funkcijų, pvz. “Apple CarPlay”, heads-up display. Galinės sėdynės nenusilenkia, kai kam per plati centrinė konsolė, ant galinių sėdynių mažoka vietos kojoms. Be to nėra pasirinkimo su universalo kėbulu. Dėl žemos prošvaisos neitin tinkamas žiemos bekelėms ar kaimo keliams. Nėra dyzelinių variklių pasirinkimo.

Bonus apžvalga – elektrinė alternatyva Tesla Model S

tesla-model-s-2012

Gaminamas nuo 2012 metų
Kėbulai: liftbekas
Varikliai: elektriniai
Šiuo metu kaina siekia nuo 9000 Eur iki 60 000 Eur

Privalumai: įspūdingas automobilio pagreitis – “Performance” ar “Plaid” versijos pasižymi superautomobilių lygio dinamika. Vairuoti malonu, manevringumas ir valdymas labai geras, išmanus autopilotas palengvina vairavimą, ypač užmiestyje. Jokio triukšmo, jokios vibracijos – važiuojant ramiai, salone itin tylu. Santykinai nebrangi eksploatacija, jeigu turima prieiga prie pigaus elektros šaltinio. Talpi bagažinė ir liftbeko kėbulo praktiškumas, buvo gaminamos netgi septynvietės versijos. Puiki multimedija – dažni atnaujinimai, geras funkcionalumas, įdomi naudotis.

Trūkumai: jei neturite galimybės krautis namuose ar darbe, Tesla tampa nepatogi kasdieniniam naudojimui. Ribotas nuvažiuojamas atstumas realiomis sąlygomis – teoriškai turėtų siekti apie 400 km, bet realiai (ypač žiemą) nuvažiuojama tik apie 200–250 km. Ilgesnė kelionė gali užtrukti dvigubai ilgiau dėl planavimo ir krovimo trukmės. Žiemą salono šildymas neefektyvus, salone būna šalta, energijos sąnaudos šaltu oru stipriai šokteli į viršų. Genda durų rankenėlės, pro langus prateka vanduo, salono apdaila barška. Surinkimo kokybė neprilygsta premium segmentui. Sėdynės sportiškos, bet ne visiems patogios, ypač stambesniems vairuotojams, mažai daiktadėžių ar kišenių smulkiems daiktams. Automobilis sunkus – tai jaučiama valdyme ir stabdymo metu. Būdingas greitas nuvertėjimas ir aukšti draudimo kaštai. Savininkai nerekomenduoja pirkti Tesla iš JAV aukcionų – jiems būdingi dažni programinės įrangos ir aptarnavimo apribojimai, sunkiai randamos detalės.

Apibendrinimas

Lexus GS – labai patikimas, tylus, komfortiškas automobilis su išskirtiniu dizainu bei aukšta medžiagų kokybe. Gamintas su galingais benziniais ir hibridiniais varikliais. Tačiau neturi dyzelinių pasirinkimų, neturi universalo kėbulo, taip pat pasižymi ribotu praktiškumu bei maža prošvaisa. W212 Mercedes-Benz E klasės – visapusiškas, komfortiškas automobilis su didele variklių ir komplektacijų gama, be to turintis puikų kainos ir kokybės santykį. Tačiau norint išlaikyti automobilio privalumus, būtina investuoti į kokybiškas eksploatacines medžiagas ir priežiūrą. Volvo S90/V90 – išskirtinio komforto automobilis, labai tylus ir stilingas, skirtas tiems kam svarbu premium klasės patirtis ir saugumas. Tačiau negali pasiūlyti plačios variklių gamos, turi techninių trūkumų, lėtą pavarų dėžę bei ribotą dinamiką.

“Audi A6 – geras pasirinkimas ieškantiems praktiško, saugaus ir elegantiško automobilio su galingais benzininiais arba ekonomiškais dyzeliniais varikliais. Tačiau kai kurios versijos turi patikimumo problemų, brangią priežiūrą ir nepaprasta surasti gerai išlaikytą variantą. 5 serijos BMW – tai išvaizdus, galingas verslo klasės automobilis su plačia komplektacijų ir variklių gama. Džiugina puikiu valdymu ir važiavimo kokybe, tačiau reikalauja atsakingos ir brangios priežiūros.  Tesla Model S – tylus, įspūdingo pagreičio ir modernių technologijų automobilis, tinkamas nedidelėms kasdienėms kelionėms mieste ar priemiestyje. Tačiau konkurentams nusileidžia visais kitais parametrais – tai labiau inovatyvi alternatyva tradiciniam automobiliui nei pilnavertis premium šeimos automobilis“, – rezultatus apibendrina Nerijus.