Pavasariniai namų darbai vairuotojams: svarbu ne tik pakeisti padangas

Prieš džiaugiantis pavasariu vairuotojams – namų darbai: svarbu ne tik pakeisti padangas
Atėjus pavasariui ir atšilus orams nemaža dalis vairuotojų lengviau atsikvėpė – rytais nebereikia nerimauti dėl gamtos išdaigų ar galvoti apie sniego nuo automobilio valymą. Su vis aukščiau kylančiais termometrų stulpeliais mažėja ir plikledžių tikimybė, o oro sąlygos tampa vis labiau viliojančios sėsti prie vairo. Visgi draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojo Rimvydo Pociaus teigimu, šiltajam sezonui taip pat reikia tinkamai pasiruošti, o vien žieminių padangų į vasarines pasikeisti nepakanka.
Padangų keitimas – ne formalumas
Tiesa, būtent su padangų keitimo laikotarpiu vairuotojai paprastai sieja šiltojo sezono pradžią. Lietuvoje žiemines padangas į vasarines oficialiai galima keisti nuo balandžio 1 d. Dygliuotas žiemines padangas būtina pasikeisti iki balandžio 10 d.
„Neretai manoma, kad padangų keitimas prieš vasaros sezoną nėra toks svarbus kaip artėjant žiemai – juk šiltėjant orams važiavimo sąlygos keliuose paprastai gerėja, o ne blogėja – priešingai nei atslenkant šalčiams ir tamsai. Be to, nedygliuotomis žieminėmis padangomis leidžiama važinėti visus metus. Tačiau yra nemažai priežasčių atšilus žiemines padangas pasikeisti. Žieminės padangos gaminamos taip, kad užtikrintų geriausią sukibimą su kelio danga esant žemai temperatūrai. Jai laikantis gerokai aukščiau nulio šalčiams pritaikytas žieminių padangų gumos mišinys ir protektoriaus raštas nebeužtikrina tokio stabilumo“, – pažymi R. Pocius.
Pavyzdžiui, vasarą važiuojant automobiliu su žieminėmis padangomis 90 km/h greičiu stabdymo kelias, lyginant su vasarinėmis padangomis, gali pailgėti net 13-16 metrų. Be to, žieminės padangos vasarą greičiau nusidėvi. Skaičiuojama, kad žieminėmis padangomis važinėjant vasarą jų tarnavimo laikas sutrumpėja maždaug 60 proc.
„Dygliuotos padangos lemia ir spartesnį kelio dangos nusidėvėjimą – būtent dėl to po balandžio 10 d. jomis važinėti draudžiama. Tiesa, nors žiemines padangas keisti galima jau nuo balandžio 1 d., visuomet verta atsižvelgti į orų prognozes ir realias sąlygas keliuose. Šalnos ir sniegas balandžio pradžioje Lietuvoje tikrai nėra neregėtas reiškinys. Tad kartais gali būti verta šiek tiek palaukti ir žiemines padangas keisti, kai pavasaris neberodo jokių atsitraukimo ženklų“, – sako R. Pocius.
Riziką kelia įtrūkę langų stiklai
Anot draudikų atstovo, padangų keitimas yra ne vieninteliai namų darbai, kuriuos verta atlikti prasidedant šiltajam sezonui. Dėmesį verta atkreipti ir į automobilio langų stiklų būklę. Neretai vairuotojai ignoruoja po žiemos atsiradusias smulkias įdaužas ar įsikilimus. Tačiau, anot R. Pociaus, į tokius defektus numojus ranka gali kilti didesnių problemų.
„Pirmas dalykas – bet kokie stiklo įskilimai linkę didėti ir plėstis, o tai, kas atrodė, kaip nedidelis defektas – tapti didelių nuostolių priežastimi. Net ir stipresnis automobilio durelių trinktelėjimas gali lemti įdaužų turinčio stiklo sutrupėjimą. Be to, pavasarį prasideda intensyvūs kelio darbai, dėl kurių važiuojamojoje dalyje gali padaugėti akmenukų ir asfalto nuotrupų, o eismas neretai nukreipiamas į kelkraščius ar ruožus be asfalto dangos. Dėl to didėja rizika, kad iš po kitų transporto priemonių ratų atskriejęs akmenukas suskaldys jau įtrūkusį stiklą ar lems naujas įdaužas“, – teigia R. Pocius.
Ekspertas taip pat pažymi, kad pavasarį vis dažniau lepina saulė, kuri ne tik maloniai šildo, bet ir gali spiginti bei akinti vairuotojus. Įtrūkimai ir įdaužos ant stiklo saulės šviesą išsklaido ir laužia netikėtais kampais, taip dar labiau apsunkindami matomumą bei keldami pavojų eismo saugumui. Dėl to, anot R. Pociaus, prasidedant šiltajam sezonui labai rekomenduotina ne tik pasikeisti žieminį langų plovimo skystį į vasarinį, bet ir pasirūpinti smulkių įtrūkimų bei įdaužų remontu. Važiuojant remontuojamais kelio ruožais ar žvyrkeliais taip pat svarbu sulėtinti greitį ir laikytis didesnio atstumo nuo kitų transporto priemonių.
Nemalonių siurprizų padeda išvengti pavasarinė profilaktika
Šiltajam sezonui keičiant šaltąjį, anot R. Pociaus, pravartu atlikti ir bendrą automobilio profilaktinę techninę apžiūrą. Ilga lietuviška žiema su permainingais orais, tai žemiau nulio krentančia, tai vos aukščiau jo pakylančia temperatūra, krituliais, drėgme, druska padengtais keliais automobiliui gali būti ne ką mažesnis išbandymas nei jų savininkams. Dėl to atėjus pavasariui rekomenduojama patikrinti automobilio būklę ir išspręsti visas galimas smulkias problemas, kol jos netapo didelėmis.
„Po žiemos verta atlikti visus standartinius techninės priežiūros darbus – patikrinti alyvos, variklio aušinimo, stabdžių skysčių lygį. Tikrai nepakenks patikrinti ir kuro bei oro filtrus, akumuliatorių, pakabą. Taip pat reikėtų automobilį gerai nuplauti, nepamirštant ir sunkiau prieinamų vietų, kuriose po žiemos gali būti susikaupusių koroziją sukeliančių druskų ir nešvarumų. Kuo išsamesnė patikra ir atsakingesnė priežiūra, tuo mažesnė nemalonių siurprizų kelyje ir brangiai atsieiti galinčių gedimų rizika. Tvarkinga automobilio techninė būklė visuomet svarbi ir saugiam važiavimui“, – primena R. Pocius.
Anot draudikų atstovo, tinkamai pasiruošus, šiltąjį sezoną kelyje galima pasitikti išvengiant bereikalingų rūpesčių ir keliuose jaučiantis saugiau. Būtent saugumas, R. Pociaus teigimu, nepriklausomai nuo metų laiko, turėtų būti kiekvieno vairuotojo prioritetas. Jį užtikrinant yra labai svaru tiek tinkamos padangos, tiek gerą matomumą užtikrinantys langai ir bendrai tvarkinga automobilio būklė.