Pandemijos vienatvę tautiečiams skaidrina per milijonas augintinių
Karantino metu žymiai daugiau laiko leidžiant namuose, kasdienybę daliai skaidrina augintiniai. „Kantar” tyrimo duomenimis, juos laikantys gyventojai labiau rūpinasi sveika gyvensena ir sportuoja pusantro karto dažniau nei jų neturintys. Populiariausia Lietuvoje laikyti šunis – juos turi per 700 tūkst. gyventojų.
Karantino metu turintiems naminius augintinius ir nesergantiems, leidžiama juos išvesti pavedžioti į lauką po 15 min. Pastebima, kad augintinių šeimininkai ne tik daugiau vaikšto – jiems būdingas ir didesnis dėmesys sveikatai, sportui.
Augintinių šeimininkai labiau linkę rūpintis sveikata
„Augintinių šeimininkai yra gerokai aktyvesni už jų neturinčius – jie pusantro karto dažniau linkę sportuoti bent dukart per savaitę (24% vs 16%). Taip pat jie dažniau eina į žygius, bėgioja, plaukioja, žaidžia futbolą, užsiima joga ar važinėja dviračiais. Įdomu, kad neretai jiems būdinga ne tik aktyvesnė sportinė veikla – bet ir apskritai jie dažniau turi įvairių pomėgių ir hobių. Panašu, kad augintiniai įkvepia daugiau energijos”, – sakė „Kantar” media tyrimų vadovė Justina Dundulytė.
Pasak jos, šunis Lietuvoje laiko maždaug trečdalis apklaustųjų (per 722 tūkst.). Šunų populiarumui nedaug nusileidžia ir katės – jas laiko apie 680 tūkst. gyventojų. Dar per 100 tūkst. namuose augina kitokius augintinius – žuveles, papūgas ar kt. Per pastaruosius dvejus metus laikančių augintinius padaugėjo 5 proc.
Moterys gyvūnams prielankesnės
Moterys naminius augintinius linkusios laikyti dažniau nei vyrai – juos laiko kone du trečdaliai moterų (61,6 proc.) ir mažiau nei pusė vyrų (48,6 proc.). Vaikus turintys žmonės naminius augintinius laiko dažniausiai – 7 iš 10 turinčių vaikų, turi naminį gyvūną.
„Jaunesni žmonės, taip pat tėvai dažniau linkę laikyti naminius augintinius. Tėvai yra bene didžiausia naminių augintinių grupė, taip pat santykinai dažniau gyvūnus laiko mažų miestelių, kaimo gyventojai, matomai tai gali būti susiję ir su gyvenimo būdu, ir su didesnės erdvės galimybėmis”, – pastebi J. Dundulytė.
Neturintys vaikų rečiausiai laiko augintinius
Moterys vienodai dažnai laiko tiek šunis, tiek kates, taip pat papildomai turi dar ir kitokį augintinį – papūgą, žuveles ar kita, tuo tarpu vyrai, jeigu jau laiko dažniausiai renkasi šunį (42,4 proc.), pastariesiems nedaug nusileidžia ir katės (41,8 proc.).
Neturintys vaikų, dažniausiai nelaiko ir naminių gyvūnų: apie 77 proc. šios grupės žmonių neturi jokio augintinio.
Šeria specialiu maistu
Dauguma laikančių naminius augintinius, šeria juos specialiai jiems skirtu maistu: vidutiniškai beveik pusė maitina pirktiniu sausu maistu, daugiau nei ketvirtadalis – pirktiniais konservais ir kiek mažiau – naminiu maistu.
„Per pastaruosius dvejus metus pastebima, kad mažėja tendencija šerti augintinius naminiu maistu, tad pirktinio maisto kategorija augo apie 5 proc. Moterys naminius augintinius specialiu maistu lepina dažniau nei vyrai: 55 proc. vs 40 proc. šeria pirktiniu sausu maistu, taip pat dažniau jos perka ir konservus – 32 proc. vs 21 proc.”, – sakė „Kantar” ekspertė.
Apie Atlas tyrimą
Kantar Atlas™ tyrimas analizuoja įvairius žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius bei nuostatas. Tyrimą sudaro klausimai apie daugiau nei 90 produktų grupių vartojimą, prekės ženklų žinomumą ir polinkį rinktis tam tikrus dalykus. Klausimai apima respondentų požiūrį į prekes ar paslaugas, reklamą žiniasklaidoje, laisvalaikį, vertybines nuostatas. Kasmetinis tyrimas buvo atliktas 2020 m. vasario–balandžio mėn, apklausti 1804 16–74 m. Lietuvos gyventojai.
Apie „Kantar”
„Kantar” yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti savo srities specialistus daugiau nei 90 šalių. „Kantar” yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.