E-komercijos tendencijos: ką daryti, kad verslas internete klestėtų?

Tinklaraščio „Klaviyo“ duomenimis, 2019 m. pabaigoje bendra pasaulinė e-komercijos rinkos vertė buvo vertinama daugiau nei 3 trilijonais JAV dolerių, tad investavimas į šią rinką verslo plėtrai yra būtinas. Tačiau dažni pokyčiai e-komercijoje ir gundo naujomis galimybėmis, ir gąsdina neaiškiomis grėsmėmis.

Kiekvieni metai ir su jais įsigalinčios naujienos lemia verslo sėkmę – arba prie jų bus prisitaikyta ir verslas klestės, arba teks ieškoti kitos verslo idėjos ir pradėti nuo pradžių. Bet kokiems netikėtumams pasiruošti įmanoma – anot specialistų, e-komercija vystosi tendencingai. Pranešime pristatomos el. parduotuvėms ir kitiems internetiniams verslams aktualios tendencijos, prie kurių svarbu prisitaikyti.

Apsipirkinėjimas skirtingais įrenginiais

Anksčiau norinti įsigyti reikalingą daiktą, buvo neišvengiama išeiti iš namų. Dabar užtenka patogiai įsitaisyti prie kompiuterio ir reikiamos prekės pasieks namus per kelias darbo dienas. Tačiau vis dažniau ir kompiuterio nebeprireikia – užtenka ir išmaniojo telefono.

Mindaugas Šilkūnas

Tai itin svarbu verslo naujokams – jeigu anksčiau pagrindinis tikslas savo verslą perkėlus į internetinę erdvę buvo sklandžiai veikianti darbastalinė (ang. desktop) versija, dabar itin svarbu, kad be priekaištų dirbtų ir mobilioji svetainės versija. „Oberlo“ analitikai skaičiuoja, jog 2020 m. apie 45 proc. visų internetinių apsipirkimų įvyks būtent per mobiliuosius įrenginius.

Šią tendenciją pastebi ir e-komercijos rinkos dalyviai Lietuvoje. Siuntų siuntimo platformos „Siųsk pigiau“ vadovas Mindaugas Šilkūnas teigia, jog vien lyginant 2018-ųjų ir 2019-ųjų metų duomenis, 2019 m. svetainę aplankė 24 proc. daugiau mobiliųjų įrenginių naudotojų.

Auganti personalizacijos svarba

Personalizavimas – surinktų duomenų apie vartotojus panaudojimas tam, kad sukuriamas platformos turinys būtų aktualus ir pritaikytas individualiai kiekvienam vartotojui. Konkrečiau – tai kiekvienam klientui asmeniškai pritaikytos reklamos, specialūs pasiūlymai, apie apsilankymą internetinėje svetainėje primenantys el. laiškai ir t.t. Specialistai teigia, jog pirkėjams sulaukiant vis daugiau įvairių prekių ženklų asmeninio dėmesio, personalizuotas bendravimas su klientu taps verslo standartu.

Pritaikyti savo svetainę skirtingiems klientų norams itin svarbu. JAV verslo konsultantai „Beeketing“ pažymi, jog net trečdalis personalizuotomis žinutėmis pasiektų klientų, el. parduotuvėms atnešė konversijas. O ir priežasčių atsisakyti personalizavimo rasti sunku – šiandien įvairių komercijos platformų įskiepiai leidžia pasirinkti  iš algoritmų, galinčių surinkti informaciją apie jūsų klientus, gausos. Gauta informacija padeda pastoviai optimizuoti verslą ir jį pritaikyti kiekvienam klientui – juk anot tinklaraščio „Janrain“, net 74 % apklaustųjų buvo nepatenkinti jiems rodomu neaktualiu turiniu. Įsigaliojus BDAR reikalavimams rinkti duomenis apie klientus svetainėms šiek tiek sudėtingiau, vis tik dažniausiai vartotojai pasirengę juos atiduoti vardan gaunamų naudų.

Prekyba be sienų

Pastebima, jog vis dažniau pirkėjai renkasi užsienio prekių ženklus. „Eurostat“ duomenimis, net 35 % ES piliečių, apsiperkančių internete, pirko ar užsisakė prekių ar paslaugų iš kitų ES šalių pardavėjų.

Tokios tendencijos atskleidžia, kad prekyba tampa dar globalesnė ir svarbu savo el. parduotuvę paruošti taip, kad ši būtų patogi pirkėjams iš kitų šalių. Rekomenduojama investuoti laiko į anglišką jūsų el. parduotuvės versiją, pateikti tarptautinius atsiskaitymo metodus. Taip sudarysite galimybes globaliai savo verslo plėtrai.

Svarbu pasirūpinti ne tik užsienio klientams suprantama kalba, bet ir užsakytų prekių pristatymu klientams. Šią problemą įmonėms padeda išspręsti ir įvairios siuntų platformos. „Stebėdami el. parduotuvių augimą bei daugėjant lietuvių, kurie prekiauja „eBay“ bei „Amazon“ platformose, nuolat ieškome būdų, kaip padėti jiems sutaupyti laiko ir užtikrinti, kad klientus užsienio šalyse prekės pasiektų greitai ir saugiai. Tokia situacija skatina ir papildomų įrankių, kuriuos siūlome klientams, atsiradimą. Tai ir „eBay“,  „Amazon“ sąsajos, taip pat galimybė savo el. parduotuvėje matyti geriausius įvairių kurjerių pasiūlymus (APIintegracija). Intensyviai dirbame ir prie „Boxiti“ sandėliavimo paslaugos, leisiančios prekes siųsti tiesiai iš mūsų sandėlių“, – apie prisitaikymą prie tendencijų kalba „Siųsk pigiau“ vadovas.

Socialinių tinklų svarba

Socialiniai tinklai jau kurį laiką yra kur kas daugiau negu bendravimo platformos – įvairiausių įskiepių ir atnaujinimų dėka, didieji socialiniai tinklai tapo el. parduotuvių tęsiniais, kuriuose galima sėkmingai apsipirkti. Pirkėjai taip pat informacijos apie prekes vis dažniau ieško ne oficialiose svetainėse, o socialiniuose tinkluose.

Tokie milžinai kaip „YouTube“, „Instagram“, „Pinterest“, „Twitter“, „Facebook“ kasdien tobulina savo e-komercijos aspektus, leidžiančius jų vartotojams sėkmingai pirkti ir parduoti. Puikus pavyzdys – Instagram apsipirkimo įrašų (ang. shoppable posts) integravimas, kuris leidžia įraše arba istorijoje (ang. Instagram stories) pridėti aktyvų prekės lipduką, nukreipiantį paspaudusįjį į apsipirkimo langą. Tai leidžia potencialiems pirkėjams gauti visą svarbiausią informaciją apie prekę ir sutaupyti laiko ieškant galimybės ją įsigyti.

Naujų atsiskaitymo būdų atsiradimas

Turėti daug skirtingų atsiskaitymo būdų yra svarbu kiekvienai el. parduotuvei. Juk potencialiam pirkėjui neradus jam tinkamo, konversija neįvyks.

Dabar įvairios skaitmeninės piniginės (ang. digital wallets), kaip „Apple Pay“, „Paypal“, „Google Pay“, „Samsung Pay“ vis dažniau įtraukiamos į atsiskaitymo būdų asortimentą. Tokia skaitmeninė paslauga leidžia pirkėjams atlikti mokėjimus net nepaliečiant savo banko kortelės ar sąskaitos ir sutaupo laiko. Pastarajam vis brangstant, daugiau pirkėjų tikisi laiko sąnaudas mažinančių atsiskaitymo būdų. Kadangi atsiskaitymas skaitmeninėmis piniginėmis šiandien yra vienas greičiausių iš jų, tikimasi, kad 2030-aisiais metais net 70 % visų apmokėjimų įvyks būtent šiuo metodu.

Vis daugiau dėmesio sulaukia ir atsiskaitymas kriptovaliutomis, o kiekviena e-komercijos platforma (pvz. „Shopify“, „ShopBase“) stengiasi sukurti unikalią atsiskaitymo sistemą, kuri palengvins apmokėjimo procesą pirkėjams. Svarbu tokius pokyčius stebėti ir neatsilikti nuo madų – juk prarasti klientus apmokėjimo procese taip lengva.

 

Apie kompaniją               

Siuskpigiau.lt – viena iš didžiausių internetinių siuntų siuntimo platformų, kurioje paprastai ir greitai rasite optimalų kainos pasiūlymą. Siuskpigiau.lt bendradarbiauja su didžiausiomis tarptautinėmis kurjerių kompanijomis, todėl siuntos visada pristatomos greitai, patikimai ir į bet kurį pasaulio kampelį. „Siųsk pigiau“ – naujos galimybės Jūsų siuntai.