Atsitiktinumas ar strategija: kaip gimsta viral turinys?
Spalio 16 d. Vilniuje vyksianti „Social Media Day“ konferencija atvers duris į nuomonės formuotojų pasaulį, kuriame taisyklės neegzistuoja, o sėkmę lemia spontaniškumas, atkaklumas, o kartais – paprasčiausias atsitiktinumas. Konferencijoje dalyvaus socialinių medijų srities profesionalai, o tarp jų – turinio kūrėjai Beata Nicholson, Edvinas Krupinskas ir Lina Talžūnaitė bei socialinių medijų agentūros „Caption“ įkūrėjas Karolis Rimkus.
Virusinis turinys gimsta prausiantis ir bėgant
Siekdami sukurti virusinį (angl. viral) įrašą, kuris vieną dieną apverstų jų gyvenimą aukštyn kojomis, daugelis turinio kūrėjų praleidžia ilgus metus. Tačiau, pasak nuomonės formuotojo Edvino Krupinsko, sėkmingiausios idėjos dažnai gimsta be didelių pastangų ir netikėčiausiose vietose. „Tikrai neslėpsiu – prausiantis duše. Ir čia visiškai nejuokauju. Dar labai mėgstu pasiklausyti svetimų pokalbių parduotuvėje. Ne kartą ir iš to esu padaręs vaizdo įrašą“, – juokauja jis.
Jam pritaria ir Lina Talžūnaitė, kurios sėkmingiausias, net 29 milijonų peržiūrų visame pasaulyje sulaukęs, įrašas taip pat buvo neplanuotas. „Aš dar galvojau, kad man gal geriau nekelti to video į „TikToką“, nes tai atrodė kažkaip kvaila, bet vis dėlto įkėliau. Ir gavosi taip, kad tas video sprogo“, – stebisi ji, įrodydama, kad spontaniškumas gali pranokti net ir geriausią strategiją.
Tačiau „Caption“ įkūrėjas Karolis Rimkus įspėja apie problemą: „Vienintelė bėda – sėkmės čia nesuplanuosi. Lieka tik dažniau bėgioti, vaikštinėti, plaukioti, ir galbūt kažkas iš to gims“. „Tad net ir turint geriausią strategiją vienintelis būdas nuolat didinti sėkmės šansus – kasdien ieškoti įkvėpimo aplink save“ – sako jis.
Svajonių darbas, kuris nesibaigia
Daugelis tapti nuomonės formuotoju ir gyventi šlovės bei žinomumo spinduliuose svajoja nuo vaikystės, tačiau tik nedaugelis suvokia šio darbo pobūdį, tempą ir kainą. Pasak jaunosios kartos nuomonės formuotojos Linos, tai ne hobis – tai profesija, reikalaujanti nuolatinio idėjų generavimo ir itin tikslaus laiko planavimo. Šiame darbe, pasak jos, nėra laisvų valandų – mintys apie turinį lydi visur: „Visur, kur eini, matai turinį ar idėją, kurią galėtum nufilmuoti, ir tuomet galvoji, ar čia visgi tavo laisvas laikas, ar turi imti ir filmuoti“.
Apie nestojantį darbą liudija ir Edvinas: „Mums sunku atsiriboti nuo darbo, auditorija tikisi nuolatinio turinio, nes juk socialiniai tinklai veikia 24 valandas per parą, septynias dienas per savaitę“.
Edvinas ir Lina neslepia, kad nuolatinis minčių srautas, nesibaigiančios idėjos ir spaudimas iš aplinkos – tai tik maža dalis to, ką patiria sėkmingi nuomonės formuotojai. Už kadro lieka ir daug nesėkmių, nusivylimo bei nepavykusių idėjų, tačiau visa tai – geriausios pamokos ir raktas į sėkmę.
Buvimas influenceriu – lyg maratonas
Sėkmės kelias – ilgas ir pilnas kliūčių, tačiau didžiausias iššūkis daugeliui – emocinis atsparumas. Nesibaigianti kritika, neigiamų komentarų lavinos ir lyginimasis su kitais yra skaudi, tačiau neatsiejama šio darbo dalis. „Kiekvienas žiūrovas su savo nuomone, kurios nepatingi išreikšti: vienam per daug šypsaisi, kitam nepatinka tavo šypsena. Tad didžiausia pamoka, kad šis darbas – nėra sprintas, tai greičiau maratonas su labai keistais barjerais“, – sako Edvinas, prisimindamas, kiek kliūčių jam teko įveikti, kol pasiekė dabar turimą sėkmę.
Nors iššūkių nestinga, didžiausiu atlygiu jaunieji turinio kūrėja laiko ne pinigus ar žinomumą, o grįžtamąjį ryšį ir galimybę padėti. „Didžiausias pasiekimas turbūt yra tas, kad savo asmenybe ir žiniomis arba, mano atveju, išgyvenimais gali pasiekti žmones, juos įkvėpti ar padėti pasirinkti“, – dalinasi Lina.
„Social Media Day“ konferencijoje vyksianti diskusija „Per vieną naktį dideli užaugom? Kaip turinio kūrėjai augina auditorijas“ – puiki proga giliau pažvelgti į nuomonės formuotojų gyvenimo užkulisius, išgirsti sėkmės istorijų bei sužinoti, kaip išlikti aktualiu bei nepasiklysti šiame sparčiai besikeičiančiame medijų pasaulyje.