Kaip paruošti automobilį, kad žiema neužkluptų netikėtai

Šaltasis metų laikas iššūkių vairuotojams kelia ne tik kelyje, bet ir kalbant apie automobilio priežiūrą. Keletas nedidelių smulkmenų gali padėti išvengti didelių nemalonumų. Ką padaryti, kad net ir mažas netikėtumas nesugriautų dienos planų?

Valdykite drėgmės perteklių

Dalis vairuotojų žiemos metu susiduria su iš vidaus rasojančiais langais, tačiau neretu atveju priežasčių ieško visai ne ten iš kur jos kyla arba problemą bando spręsti naudodami bereikalingas papildomas priemones. Jei susiduriate su tokiu nemalonumu, pirmiausia reikėtų patikrinti salono oro filtrą, ar jis nėra užsikišęs arba drėgnas.

Jei filtras tvarkingas, tuomet didelė tikimybė, kad jūsų automobilio salone yra per daug drėgmės. Tuomet reikia ieškoti jos patekimo į vidų priežasties ir šiuo atveju reikėtų pradėti nuo savęs. Tai yra, pirmiausia sėdant į automobilį, nusipurtyti sniegą, ant sėdynių nedėti drėgnų daiktų ar jų nepalikti viduje.

„Vienas pirmų patarimų, ką reikėtų padaryti atėjus žiemai, tai medžiaginius kilimėlius pakeisti į guminius. Pirma, kitaip nei medžiaginiai, jie neįgeria drėgmės, o jei, pavyzdžiui, patenka sniego, jam ištirpus vandenį galima lengvai išpilti. Be to, juos lengviau prižiūrėti, o išpurvinus galima nesunkiai nuplauti aukšto slėgio srove“, – pataria automobilių švaros centrų „Hocus“ specialistai.

Dar vienas su drėgme susijęs nemalonumas – tai langų užšalimas iš vidaus. Kad to išvengtumėte, pakanka atlikti vieną paprastą veiksmą – baigus kelionę atidaryti automobilio duris ir išvėdinti šiltą bei drėgną orą. Tai užtruks keliolika sekundžių, bet ryte padės sutaupyti laiko ir nervų.

V. Kudarauskas / guminiai kilimėliai

Sekite prognozes ir pasiruoškite snygiui

Nors sniegas Lietuvoje tampa vis retesniu reiškiniu, tie, kurie savo automobilius laiko po atviru dangumi, vis tiek turėtų sekti orų prognozes. Jei prognozuojama, kad snigs, tai dažniausiai reiškia, kad ryte prie automobilio teks eiti anksčiau, kad jį nuvalytumėte.

„Jei numatoma tokia situacija, kad gali tekti valyti sniegą nuo automobilio, prieš tai patartina jį nuplauti. Tą reikia daryti todėl, kad jei ant kėbulo bus purvo, valydami sniegą su šluotele, kartu brauksite ir purvą – didelė tikimybė subraižyti laką. Kuo dažniau tai darysite, tuo didesnė žala bus padaryta“, – paaiškina automobilių švaros ekspertai.

Kad nesustabdytų minusinė temperatūra

Temperatūrai nukritus žemiau nulio, padidėja rizika, kad ryte atėjus prie automobilio, neatidarysite jo durų. Taip nutinka dėl sandarinimo gumų, prišalusių prie kėbulo. Tačiau tai, kad negalėsite atidaryti durelių yra tik viena problema. Kita, jei guma stipriai prišalusi, mėgindami dureles atidaryti per jėgą, sandariklius galite tiesiog suplėšyti.

„Prieš žiemą guminius durų ir bagažinės sandariklius patariame sutepti specialiomis priemonėmis, kurios užtikrina, kad tokia situacija neįvyks. Tai gali būti, pavyzdžiui, silikonas ar kitos tokį patį efektą suteikiančios priemonės, svarbu, kad jų sudėtyje nebūtų elementų, kurie gali gumą ardyti. Kita žiemą galinti nutikti problema, kai išsikrauna akumuliatorius, todėl nuotoliniu būdu automobilio atrakinti nepavyksta, o spynelė užšalusi. Todėl patariame turėti ir spynelių atitirpinimo priemonę, bet jokiu būdu nenaudoti tam karšto vandens ar tiesioginės ugnies, nes taip galite pažeisti vidinius mechanizmus ar kėbulą“, – dėmesį atkreipia „Hocus“ ekspertai.

Dar viena priemonė skirta kovoti su ledu, kurią pataria turėti specialistai – skystas ledo tirpiklis automobilio stiklams. Jei nemėgstate ledo valyti grandikliu, ši priemonė gali būti gera alternatyva. Tačiau norint efektyvaus jos veikimo, būtina nepamiršti vienos taisyklės – tokį skystą tirpiklį reikia laikyti ne automobilyje, bet namuose, kad veikimo metu jis nebūtų šaltas.