7 patarimai, praversiantys kuriant naują logotipą

7 patarimai, padėsiantys sukurti kokybišką logotipą, kuris išliks nepavaldus laikui ir atneš finansinę naudą.

  •  Įsivardink tikslus ir poreikius

Visų pirma reikėtų įvardinti, kur ir kokiais tikslais logotipas bus naudojamas. Kokiai veiklai jis skirtas? Statybos įmonei, kavinei, o gal mobiliai programėlei? Atsakyk, kokiose platformose jis bus dažniausiai naudojamas: telefono ekranuose, spausdintuose žurnaluose ar ant puodelių bei sienos iškabos? Žinoma, logotipas turi būti universalus ir gerai atrodyti visur, tačiau verta išsiaiškinti, kur jis bus matomas dažniausiai ir turės daugiausia įtakos aplinkiniams.

 

  • Prisitaikyk prie esamo firminio stiliaus (brendo) / įvardink savo unikalius bruožus

Jeigu jau turi gerą ir gyvą brendą, logotipas privalo prie jo derėti ir būti integralia jo dalimi.  Ženklas turėtų turėti panašias spalvas, stilių, šriftą ir atspindėti bendrą firminio stiliaus nuotaiką.

Jeigu brendo neturi, skirk laiko apgalvoti ir įvardinti pagrindines veiklos savybes ir bruožus, pagal kurias nori būti atpažintas. Tam padės tokie klausimai:

  • ar tavo įmonė / veikla turi išskirtinę istoriją?
  • kokie 5 žodžiai geriausiai atspindi tavo verslą?
  • kokia pagrindinė idėja, kurią nori perduoti savo klientams?
  • kas tave išskiria iš konkurentų?
  • kas labiausiai rūpi tavo klientams?
  • koks dizaino stilius, pavyzdžiai tau atrodo geriausi ir labiausiai patinka?

Šie ir panašūs klausimai yra labai svarbūs norint aiškiai ir tikslingai komunikuoti su savo esamais ir potencialiais klientais, taip pat ir tau pačiam(-ai); galbūt apie kai kuriuos dalykus susimąstai pirmą kartą?

  • Padaryk rinkos ir idėjų tyrimą

Prieš kuriant pirmuosius eskizus, būtina išsiaiškinti, kas vyksta tavo verslo / veiklos rinkoje. Taip peržvelgti, kas yra aktualu, tinkamai vizualiai atspindi tavo pasirinktas savybes. Į tai įeina nemažai dalykų:

  • kokie žmonės sudaro tavo tikslinę auditoriją ir ko jie nori, kaip galėtum pagerinti jų gyvenimą / buitį / išpildyti norus?
  • kas ir kokie yra tavo konkurentai, koks jų stilius ir kaip tu galėtum išsiskirti?
  • kokios spalvos, formos, šriftai geriausiai atspindėtų tavo siekiamą perduoti nuotaiką ir pojūčius?
  • kokie realūs pavyzdžiai atrodo geri ir funkcionalūs? Kuo jie pasižymi? Kaip galėtum pasiekti panašų lygį?

Šioje stadijoje turėtum susidaryti platesnį ir aiškesnį vaizdą, koks turėtų būti tavo kuriamas logotipas.

Konkurentų logotipai

 

  • Sukurk daug eskizų ir paprašyk įvertinimo / kritikos

Būk drąsus ir išdėliok popieriuje / planšetėje / kompiuteryje kuo daugiau pirminių idėjų. Ypač gerai yra išleisti visas klišes, kurios pirmiausiai šauna į galvą. Sukurk įvairių eskizų, dauguma jų turbūt bus neoriginalūs ir ne itin geri, tačiau atsiras ir gerų variantų, kuriuos bus verta tobulinti. Kad būtų lengviau, paprašyk bent kelių žmonių (klientų) nuomonės, kaip jie mato tavo idėjas iš šono, kokį įspūdį jos sukelia.

 

  • Kelis geriausius eskizus paversk dizainu kompiuteryje 

Šiame etape pasirinktus eskizus perpiešk vektoriais (geras logotipas privalo būti vektorinis). Suformuosi tikslesnį vaizdą, pamatysi, kas atrodo gerai kompiuterio ekrane ir ką reikia taisyti. Svarbus patarimas yra iš karto nustatyti bent apytiksles proporcijas, dirbant su gridu (tinkleliu) ir pagrindinėmis geometrinėmis formomis. Tai padės išvengti mėgėjiško logotipo vaizdo, išlaikyti gerą dizaino struktūrą, patrauklumą ir tuo pačiu profesionalumą.

Taip pat parink po kelis spalvų ir šriftų derinius. Čia pravartu sugrįžti prie informacijos, kurią surinkai apie prekės ženklą, jo stilių ir nuotaiką.

Geras patarimas: jei padarysi logotipą, kuris yra stiprus savo forma ir gerai atrodys juodas ant balto, tai reiškia kad jis yra pakankamai funkcionalus ir su juo bus lengva toliau dirbti bei pritaikyti įvairioms medijoms. Beliko padaryti spalvotus variantus (jei reikalinga).

Šiuos variantus vėl kritiškai įvertink, galbūt turėsi ir tą vienintelį. Jeigu reikia, gali grįžti į eskizų etapą.

 

  • Išgrynink galutinį dizainą

Kai jau turėsi išsirinktą logotipą, ištobulink jo proporcijas, kad dizainas būtų gerai sulygiuotas ir tvarkingas. Pritaikyk jį įvairiuose šablonuose, kad matytum kaip atrodys (ant rūbų, dokumentų, Facebook profilio, reklaminių banerių ir pan.) jei reikia, padaryk patobulinimų.

Taip pat pravartu paruošti įvairius logotipo variantus skirtingiems naudojimo atvejams:

  • horizontalaus ir vertikalaus išdėstymo;
  • spalvotas, juodas, baltas, be fono ir kt.;
  • vektorinis ir paveikslėlis pikseliais.

Turėdamas įvairius failus neprašausi, ateityje nereikės sukti galvos, nes būsi pasiruošęs visiems reikalingiems atvejams.

Išsaugok logotipą įvairiais formatais plačioms naudojimo galimybėms. Pagrindiniai failų formatai: PNG, PDF, EPS, taip pat JPG, TIFF, AI, GIF.

Geras patarimas: svarbu išlaikyti paprastumą ir funkcionalumą. Jeigu pasirinktas detalus, iliustracinio stiliaus logotipas, tikrai verta sukurti jo supaprastintą versiją, kurią bus galima naudoti prireikus mažo dydžio, nespalvotai spaudai ir pan.

  • Palaikyk logotipo gyvybę

Jei jau turi gerą logotipą, naudok jį kūrybingais būdais, kad atsispindėtų kuo įvairesnėse platformose. Panaudok logą arba jo dalį kaip dizaino elementą, atkartok spalvas ir formas aplinkiniame dizaine. Sustiprink įspūdį pridėdamas judesį.

Geras logotipas atlieka savo funkciją (priklausomai nuo poreikio):

  • spaudoje (knygos, žurnalai, skrajutės, kuponai ir pan.),
  • įvairaus formato lauko reklamose (tentai, sieninės, kelio reklamos, stotelės ir kt.),
  • ant firminių prekių (marškinėliai, rašikliai, gertuvės, kepurės ir pan.),kaip prekinis ženklas, brendo simbolis,
  • kaip sienos iškaba,
  • kaip socialinių tinklų profilio paveiksliukas,
  • programėlės (app’so) ikona,
  • internetinėje svetainėje ir parduotuvėje,
  • reklaminiuose baneriuose internetinėse svetainėse,
  • ant sąskaitų faktūrų, blankų, vizitinių, vokų ir pan.,
  • visais kitais atvejais, kurių nesugalvojome.

 

Pabaigai

Visi šie patarimai yra trumpai aprašyti iš mūsų darbo patirties, kas mums padeda lengviau ir maloniau kurti. Žinoma, prie jų galima daug pridėti ar ginčytis, nes kiekvieno kūrėjo darbo stilius, įkvėpimo šaltiniai, klientai ir jų poreikiai gali labai stipriai skirtis. Todėl linkime sėkmės ieškant savo kūrybinio kelio!

Na, o pabaigai – gero logotipo požymiai:

  • unikalus ir išskirtinis;
  • įsimintinas;
  • išlaiko savo funkciją būdamas bet kokio dydžio, bet kokioje vietoje;
  • atspindi Tavo prekės ženklą;
  • sužadina jausmus ir vaizduotę;
  • yra nepavaldus laikui.

 

Proneta komanda